چرا باید لبنیات بخوریم؟

همیشه شنیده ایم که همه ی پزشکان و بزرگان خانواده به ما توصیه کردن که لبنیات بخوریم اما دلیل آن چی است؟ دلیل آن این است که لبنیات از جمله مواد غذایی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. خوشبختانه این مواد غذایی مفید مزه های عالی هم دارد و همین موضوع باعث می شود که همه دوست داشته باشند از آنها بخورند. ما آدم ها می توانیم بخش بزرگی از نیازهای بدن مان را با مصرف این موادخوراکی خوشمزه و دلچسب بدست بیاوریم. پس چرا از آنها استفاده نکنیم. ما در این مقاله به شما می گوییم که چرا باید لبنیات بخوریم و خوردن این ماده ی مغذی چه ارزش افزوده ای را برای بدن ما فراهم می کند...ادامه ی مقاله را از دست ندهید...

 

لبنیات آنلاین

خرید لبنیات از فروشگاه استورک

 

چرا همه ی متخصصان می گویند روزانه لبنیات مصرف کنید؟

اول بگوییم لبنیات شامل چه چیزهایی می شود:
لبنیات یعنی همه ی انواع مختلف شیر، ماست، دوغ، پنیر، کشک و خامه
ما اینجا دلایل اهمیت بسیار زیاد لبنیات را برای شما یکی یکی می گوییم: اولین و مهمترین خاصیت لبنیات پروتئین آنها است. پروتئینی که لبنیات برای بدن انسان فراهم می کنند پروتئین معمولی و عادی که نیست، بهترین نوع پروتئینی است که انسان می تواند با خوردن مواد غذایی بدست بیاورد. دومین ماده ی مهم درون لبنیات کلسیم است، کلسیم یکی از مواد ضرروری بدن است، حتما می پرسید چرا؟ دلیل آن این است که این ماده ی معدنی برای استخوان ها، دندان ها، درمان استرس و افسردگی و خلاصه خیلی از بیماری ها مفید است، صبر کنید خوردن کلسیم برای پوست و مو هم خیلی مفید است پس فهمیدیم که خوردن آن به شدت لازم است، خوشبختانه ما می توانیم این ماده ی معدنی را از طریق خوردن لبنیات جذب بدن نازنین مان کنیم و اگر از لبنیات به میزان لازم استفاده کنیم دیگر حتی به قرص های کلسیم هم نیازی نداریم. 

 

خرید لبنیات

خرید لبنیات از فروشگاه استورک 

 

یک خبر خوب برای نوجوان های عزیز: این روزها داشتن قد بلند تقریبا تبدیل به یک آرزو برای نوجوان ها شده اما نگران نباشید چرا که با خوردن لبنیات می توانید قدتان را بلند کنید.خاصیت بعدی لبنیات در ویتامین ها است. این ماده ی خوراکی خوشمزه می تواند ویتامین های گروه A و بعضی از ویتامین های گروه B را برای بدن ما فراهم کند. مصرف لبنیات مختلف مواد معدنی متفاوتی را برای بدن فراهم می کند یا نه باهم فرق می کنند؟ یعنی اگر شیر بخوریم درست مثل این است خامه خوردیم یا با هم فرق می کنند؟این موضوع را باید برای مواد مختلف بصورت جداگانه توضیح بدهیم.


مقایسه ی شیر و ماست:

ماست چی است؟ ماست همان شیر است که قند آن تبدیل به اسیدلاکتیک شده است. پس می توانیم طبق نظر کارشناسان تغذیه بگوییم که خوردن یک لیوان شیر معادل خوردن یک لیوان ماست است و تقریبا با هم تفاوتی ندارند. 

 

بیشتر بخوانید: میوه ها و خوراکی های خوشمزه و مفید را بشناسیم!

 

مقایسه ی شیر و پنیر:

وقتی ما از شیر، پنیر درست می کنیم بخشی از پروتئین آن درون آب پنیر می رود به همین دلیل است که می گویند آب پنیر خیلی خاصیت دارد و بخورید. آب پنیر آنقدر مفید و سرشار از پروتئین است که از آن در تولید مکمل های غذایی بدنسازان و ورزشکاران هم استفاده می شود. 
 پس اولین نتیجه ای که می گیریم این است که شیر از پنیر پروتئین بیشتری دارد. اما از لحاظ کلسیم اگر بخواهیم مقایسه کنیم پنیر کلسیم بیشتری را به بدن می رساند. 

 

مقایسه ی شیر و خامه:

خامه و شیر با هم از لحاظ میزان چربی خیلی فرق می کنند. میزان چربی شیر معمولا از 0.5 درصد (شیرهای کم چرب) تا 2.5 درصد (شیرهای پر چرب) تغییر می کند اما خامه ها بطور معمول چیزی حدود 10 برابر درصد چربی دارند. بعلاوه، پروتئین شیر از خامه بسیار بیشتر است. 

 

خرید آنلاین لبنیات

خرید شیر، ماست، کره و پنیر از فروشگاه استورک 


حواستان باشد:
خامه حاوی مقدار زیادی کلسترول است پس کسانی که باید کلسترول شان را کنترل کنند و بیماری هایی دارند که مربوط به کلسترول می شود نباید آن را مصرف کنند و در صورت تمایل باید طبق دستور پزشک شان از این ماده ی خوراکی استفاده کنند. 
کسانی که رژیم چاقی دارند خامه یک منبع غذایی خیلی خوب برای آنها است اما بهتر است که میزان مصرف آن تحت نظر پزشک یا مشاور تغذیه کنترل شود. 


مقایسه ی کشک و شیر:

کشک یک منبع خیلی خوب از پروتئین است اگر می خواهید خوراکی مصرف کنید که فقط پروتئین داشته باشد و کاملا فاقد چربی باشد باید کشک بخورید. شیر اما به میزان کمی (بین 0.5 تا 2.5 درصد) چربی دارد و پروتئین آن هم به میزان کشک نیست یعنی یک مقدار مساوی کشک و شیر از لحاظ تغذیه ای کاملا باهم متفاوت هستند. 
یک نکته ی جالب درمورد کشک نحوه ی بدست آمدنش است. اگر بخواهید خودتان کشک درست کنید باید اول ماست را آنقدر بزنید تا کره ی آن کاملا از آن جدا بشود و به دوغ برسید، بعد آب دوغ را بگیرید تا به کشک برسید. 
 

شیر با ماندگاری طولانی بدون مواد نگهدارنده واقعا وجود دارد؟

بله، این شیرها به لحاظ مدت زمان جوشاندن و دمای جوشاندن کاملا با حالت پاستوریزه متفاوت هستند و به این لحاظ بخش مهمی از ویتامین های B و C خود را از دست می دهد اما ماندگاری بیشتری بدست می آورد. 

نکته ی مهم:
سعی کنید فقط از شیرهای پاستوریزه استفاده کنید، درون شیر غیر پاستوریزه ممکن است انواع میکروب های مربوط به پستان گاو یا دست کثیف و آلوده ی فردی که شیر را دوشیده است وارد شود و به همین دلیل کسی که آن را مصرف می کند دچار بیماری های نظیر تب مالت و بیماری هایی از این قبیل شود. 

 

بیشتر بخوانید: سبزیجات سفید رنگی که باید بیشتر مصرف کنید!

 

سخن آخر:
شیر یکی از بهترین مواد مغذی است که می توانید مصرف کنید و خوردن روزانه ی آن به شدت توصیه می شود.  برخی افراد هستند که بدلایل مختلف نمی توانند شیر مصرف کنند، طبق توضیحات بالا می بینیم که می شود با کمی بیشتر یا کم خوردن سایر لبنیات مواد مغذی موجود در شیر را بدست آورد. پس بهانه تراشی را لطفا کنار بگذارید و حتما شیر و سایر لبنیات را در بسته ی غذای روزانه تان قرار بدهید و با این کار به ایجاد و حفظ یک جامعه ی سالم کمک کنید... شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از همین طریق برای ما ارسال کنید کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.