سبزیجات سفید رنگی که باید بیشتر مصرف کنید!

رنگ های غذا ها یکی از شاخصه های تعیین کننده مغذی بودن غذاست.بهترین منبع برای به دست مواد مغذی و آنتی اکسیدان های ضد بیماری مصرف میوه و سبزیجات رنگی است.

 

1)گل کلم:دارای ترکیبات سولفور دار است که با سرطان ها مبارزه می کند و باعث متراکم شدن بافت استخوانی و سلامت رگ ها می شود.

2)سیر:مصرف سیر باعث رویش مو و از بین بردن آکنه و جلوگیری از آنفوانزا و سرماخوردگی کمک شایانی می کند.آنتی اکسیدان موجود باعث  باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

3)سیب زمینی:سیب زمینی سفید رنگ بیشتر از بقیه میوه ها و سبزیجات حاوی پتاسیم و فیبر است به علاوه دارای ویتامین ث،ویتامین ب 6، و منیزیم نیز هست.

4)قارچ:قارچ دارای مقادیر زیادی پتاسیم و ویتامین دی است و فاقد چربی و کلسترول است.قارچ باعث ایجاد سیری بلند مدت می شود.

5)پیاز:پیاز به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد التهابی احتمال ایجاد سرطان،دیابت و بیماری های قلبی را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سپاس از همراهی شما عزیزان